juf-annemieke.reismee.nl

Bezoek aan Elm Park Primary School

Hey allemaal,

Vandaag moesten we weer heel vroeg opstaan want er stonden 2 afspraken op de planning. ‘s Morgens hebben we gezamenlijk ontbeten en daarna zijn we snel naar de metro gelopen (die hwe bijna hadden gemist ?). We moesten vandaag best wel lang in de metro zitten want we moesten een heel stuk buiten te stad zijn. We zijn naar dezelfde universiteit als gisteren geweest waar we 2 lessen mochten volgen. Bij de eerste les hielden een paar Engelse studenten en presentatie. Na deze presentatie kregen we nog een les. Deze les werd gegeven door een meneer die kinderboeken schrijft. Hij liet ons een paar van zijn eigen boeken zien. Deze boeken waren echt heel erg leuk! Ik weet zeker dat jullie ze ook leuk hadden gevonden ?.

In de middag was het dan eindelijk tijd om bij de eerste basisschool op bezoek te gaan. We kregen al meteen een hele goede indruk van deze school want hij zag er heel gezellig en leuk uit (zie de foto’s ?). Als eerste kregen we een korte rondleiding door de school en mochten we in alle klassen een kijkje nemen en met de kinderen kletsen. Ik ben ook in groep 3 geweest en hier leren ze eigenlijk bijna precies hetzelfde als bij ons. Behalve de taal natuurlijk ?. Tijdens de rondleiding kregen we in elke klas een korte presentatie van 1 of 2 leerlingen die ons vertelde waar ze in de klas mee bezig waren. Dit vond ik erg leuk en knap van de leerlingen dat ze dit al durfde voor zo’n grote groep.

Na de rondleiding door de school hebben we nog aan de leerkrachten op deze school vragen kunnen stellen die we graag beantwoord wilden hebben. Daarna zijn we weer met de metro richting ons hostel gegaan. Ondertussen hebben we ook nog met z’n alle in een heel leuk restaurantje gegeten. Eenmaal in ons hostel aangekomen waren we allemaal best wel moe van zo’n drukke dag. Maar wat was het ontzettend leerzaam en interessant.

’s Avonds hebben we met zo’n allen nog wat spelletjes gedaan en daarna zijn we lekker gaan slapen.

Morgen hebben we een hele dag voor ons zelf, dus we mogen zelf bepalen wat we gaan doen. Ik weet nog niet precies wat we gaan doen, maar dan horen jullie natuurlijk in mijn volgende blog!

Groetjes,
Juf Annemieke